torsdag 23 april 2015

Hemma med halmen

Dags att avlägga någon form av rapport från 08-Open. En hektisk helg för mig med ett par extraturer till Uppsala och Norrviken på programmet. Det var som vanligt en trevlig tillställning även om det var lite tunnare på borden eftersom tävlingen och uttällningen i Moson, Ungern var samma helg och hade dragit till sig en del byggare. På flygsidan tyckte jag inte det märktes så väl. Möjligen i skalan 1/72 där det var lite tunnsått.

Hem kom jag till sist med en klasseger, ett särskilt hedersomnämnande och två hedersomnämnanden. Betydligt bättre än förra gången alltså och jag hade ju bestämt mig för att vara nöjd om jag vann en klass. Klassen jag vann var dessutom den näst största med 19 bidrag varav två var mina.

Vann gjorde jag med Z-Hub: Här >>

På shoppingsidan blev det inte så mycket tillbehör denna gång, men väl 3 modeller. Nu tänker jag bygga lite snabbare och enklare ett tag och det blir en Typhoon, en Coirsair och en Dauntless. Idiotdetaljering är tillåten men den historiska korrektheten och referensjakten tänker jag hålla igen på till förmån för byggtakt.

2 kommentarer: