tisdag 7 januari 2014

Målning

Provar lite ny teknik här. Med vanlig preshading blir skuggorna lite förutsägbara och allt har en tendens att bli för mörkt tycker jag. Därför har jag gått och grunnat lite på ett mellansteg efter preshading. Eftersom den här kärran ska vara vit undertill så passar det bra att testa när det vita ändå är i sprutan.

Först primer och preshade på vanligt vis.

Lite försiktigare på ovansidan, men det kan nog kvitta. Området runt motorn baktill har fått en omgång med Alclad Pale Burnt Metal. 

Sedan går jag på med vit som undersidan ska vara.

Men även ovansidan får en hel del vitt. Nu kan jag dämpa effekten olika mycket. Bakom vingarna verkar de t ex bli skitigare. Förhoppningsvis kan jag nu lägga tunnare färg än vanligt och behålla effekterna lagom mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar