onsdag 20 mars 2013

I målartagen igen

Nu har det varit mycket målning några kvällar så ikväll får det räcka med lite rapportering här.
Det här är det svåraste målningsschemat som jag gett mig på så det krävs en hel del planering och eftertanke för att ro det i hamn. Tur att det är gott om tid till 08 Open så man slipper stressmåla.

Jag började med att måla interiörfärger och de delar som är duk på planet. Skevroder i IJN grå och sid- och höjdroder röda. Sen målade jag resten i alcad white aluminium. På denna bas blir det svart huv, gula identifikationsmärkningar, blå linjer på sidorna och resten av stabilisatorerna röda på metallbas.
Innan målning duttade jag lite vaselin för färgsläpp och efter målning repade jag lite extra med en pincett.
På med golvpolish och så får den vila lite innan dekalerna. Propellern måste få lite färg också.
Den stora utmaningen blir sedan det gröna kamouflagemönstret ovanpå allt. Planen är att göra det med lackfärg så att jag kan tvätta av i nödfall. Det ska testas på annan yta först.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar