fredag 29 oktober 2010

Dator och internet

Man inser snart att den förmodligen mest väsentliga skillnaden mellan modellbygge förra årtusendet och nutidens byggande, är att det har dykt upp något som kallas internet.
Jag hade en äldre dator och köpte en liten 15" plattskärm av min moster. Ihop med trådlös mus och tangentbord fick jag en väldigt kompakt liten arbetsstation att ha igång medan jag byggde.
Bortsett från en aldrig sinande ström av bra bakgrundsmusik från Spotify, kunde jag nu hitta alla de där referensbilderna man var tvungen att köpa böcker för att hitta tidigare. Dessutom hade modelbyggarfolket snabbt hittat varandra på diverse forum och där finns allt man kan tänka sig vad gäller byggtips, faktadiskussioner, historik och bildserier på inspirerande byggen. WOOT! som ungdomarna säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar