fredag 1 april 2011

Äntligen en airbrush

Efter lite research och funderade beslöt jag mig för att följa en del råd jag hittat på nätet. De var ungefär: "Satsa på en bra kompressor för den kommer du ha kvar ett tag. Köp en billig airbrush, för du kommer ändå ha sönder den i början." Jag hittade ett bra kit på Bauhaus för strax över tusenlappen. Samma kompressor har jag sett för 1200-1300 på andra ställen och denna hade dessutom en rejäl skyddskåpa i plåt. Med var också en spruta som verkar vara samma som Clas Ohlson säljer för 300:-. Bra affär eller inte? Spelar ingen roll. Man kan ju inte leta i evigheter heller. Kompressorn var av typen som tuffar och går mest hela tiden medan man jobbar. Det gör inte så mycket eftersom den är ganska tyst och behaglig. Det finns större kompressorer med tank som är helt tysta medan man kör, ända tills de behöver fyllas på och då kan man ge sig på att den hoppar igång när familjen somnat och då blir man inte poppis. Nej den här lilla kompisen vid namn Hekules känns helt rätt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar