onsdag 4 januari 2012

Och så dags att plocka fram min Spitfire

Efter ett uppehåll på några månader är det dags att sätta fart igen. Av någon anledning inföll min byggpaus samtidigt som ett känt svenskt dataspel släpptes på marknaden. Konstigt sammanträffande :-)
Kan bara konstatera att spelintresset avtar och mer än två månader kunde det inte hålla mig borta från bygghörnan. Ganska skönt egentligen. Men nu till bygget. Det blir en ökenmaskin denna gång. Jag valde det alternativet som har det mest utmärkande tropikfiltret under motorn. Dessutom slipper jag då också de kortade vingarna som gör det annars så vackra planet lite fulare. Här hittade jag en bild på det riktiga planet och det är minst sagt slitet. Vi får se hur slitet mitt blir.

Här ser man slitaget bra. Mycket synlig metall på högervingens framkant. Färgerna på fotot är givetvis blekta med tiden, så riktigt så dyster blir den inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar