torsdag 15 september 2011

Tillbaka till Fokkern

Nu fick jag lite feeling för den lilla Fokkern jag hade påbörjat. Jag ska på en liten byggträff med grabbarna i IPMS och skulle vilja ha med mig den färdigmålad. IPMS är en världsomspännande organisation för modellbyggare och jag var med ett tag under min byggperiod på 90-talet. Några av gubbarna är de samma men det fanns många nya ansikten när jag var där och återintroducerade mig senast. Trevligt att träffa lite likasinnade och få lite bra tips av de erfarna grabbarna. Att Fokkern blivit liggande berodde också på att jag tänkt köpa en ny färgspruta och att den gamla skulle få vara till metalliclack. Det är nämligen väldigt svårt att få bort alla metallicpartiklar i rengöringen. Att få silverspån i kopparfärg gör inte ett dugg, men att få dom i klarlack är ingen höjdare. Nu köpte jag en ny, även den en billig från Biltema, och då passade det att köra på silverfärgen på Fokkern i den gamla.

Här maskerar jag innan pre-shading för att få reglarna inuti vingarna att framträda tydligare.
Här ser man tydligt effekten av den metoden, även på bakkroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar