måndag 26 september 2011

Dags för målning

Så tar vi tag i Mustangen igen. Den har legat klar för målning ett tag. Nu är det dags. Här kan man se den så kallade pre-shadingen. Man lägger skuggor längs panellinjer och skarvar. Det ser ganska groteskt ut i det här stadiet, men det blir bättre sedan. Jag har maskat för det vita på vingarna och även målat det röda. Tror det blir bäst i den ordningen även om jag får maska en gång extra. Fick förresten ta mig en rejäl funderare på om nostippen ska vara vit eller röd på mitt plan. Efter lite fotoletande på nätet kunde jag konstatera att den nog målades helröd efter att den varit vit. Båda varianterna funkar dock med det antal segrar (tyska kors) som är målade på vänstersidan. Jag tyckte att vitt ser bäst ut, så så får det bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar